Saturday, 14 October 2017

:: STOKIN PANJANG A CAT ::



:: True. It's a CAT ::

Stokin Panjang Turn 2

Puan Emak ambil Stokin dekat kedai hardware dekat kampung. Masa itu Cik Ina di UKM. Balik-balik je tengok beliau ada dalam kereta Eda. Amboii! Puan Emak ambil kucing baru. Ini jalanan punya. Tengok-tengok, betina! Hurmmm. Kalau pregnant nanti nasib la Puan Emak. Dapat cucu lagi la nampaknya. 

Kenapa namanya Stokin Panjang?

Ate, cuba tengok tu! Kakinya macam pakai stokin warna putih. Ekor panjang. Haaa!! Mudah bagi nama. Stokin Panjang. Gabung terus! Ini orang kita, nak bagi nama anak amat payah! Cik Ina dan dan tu jugak terus bagi nama. "Alaaaaa, panggil stokin panjang je". Wah!! bombastik mr loba loba sangat nama awak stokin. Makanya melekat la nama itu! 

Bila panggil je!!

Stokinnnnnn.............



Stokinnnnnnnnnnnn....................


Stokinnnnnnnnnnnnnnnnnnnn..................

BALIKKKKKKK!!!
Haaaaa. Dia dah tahu dah! Orang panggil dia la tu.

Tempat tidur standart! Nak baring atas alang. Tak nak baring atas lantai. Nak baring atas katil, meja makan, meja study, meja solat Puan emak dan seangkatan dengannya. Janji tempat tinggi!

Dah pakai rantai dah! Warna merah! Loceng bunyi kuat!

So, Cik Ina boleh dengar loceng dia dekat mana dia berada. Elokk la tu. Kalau tengah bersihkan bulu dia. Hurrmmm!!!!! kcing kcing kcing kcinggggg!! Hurmmmm...stokin sangat.

nampak tak rantai leher beliau. Haaaaaa!!! Cepat betul membesar.

Puan emak suruh mandikan Stokin. Biar dulu la. Baru 4 bulan. Dah miss 2 kali appoinment dengan vet! Minggu depan balik, mesti wajib bawak cucuk. Dia nie kena cucuk vaksi, takut jadi macam Acepungut Ma'de pula. Pengalaman mengajar Cik Ina untuk precaution dengan banyak-banyak-banyak pre-caution! Ewahh!.

Rindu Acepungut Ma'de! Tiada penggantinya.
Tapi mula menyayangi Stokin Panjang.

P/S: Dia dah pecahkan pasu emas Puan Emak! Mata Puan Emak jeling-jeling je! Petanda minta ganti la tu. Aiiiikkkkkkkkkkkkkkk. 




No comments:

Post a Comment