Friday, 21 February 2014

~~ I'm innocent in every single of my breath~~



~~ Lagu Salahkah, Papinka serta Judika seringkali diulangi ~~


Dari jauh ku berlari, mengejar
mimpi-mimpi,
berat rasanya ku dapatkan semua,
dari situ kusedari, mungkinkah saat nanti,
cinta kita berdua bisa ku miliki.

-Hafiz & Rossa-


Hati dan perasaan

Berulangkali kau menyakiti,
berulangkali kau khianati,
sakit ini coba pahami
Ku punya bukan tuk disakiti

-Judika-

Mengapa mudahnya,hatimu mendua
kulapangkan dada walau aku terluka
semoga bahagia bersama dirinya
kerna kau telah memilik dia
betapa sakitnya apa yang ku rasa
tuhan kuatkanlah hatiku yang terluka
semoga ku bisa melupakannya
kerna ku masih mencintainya

-Papinka-


Hah, nampak tak mainannya disitu? Sejak bermenjak ini, lagu-lagu demikian seringkali dicorongkan ditelingaku. (perghh, ayat fail BM). Setiap kali on lappy, wajibal aku pasang. Tengah IN dalam hati aku. Makanya, layankan aja. Nanti bila dah tak syok, kita putar pulak lagu lain. Lirik-lirik CINTA sebegini sememangnya seringkali menggamit kenangan peribadi MLA. Betul tak? Mestilah. Bila dengar, mesti sendu syahdu. Emosional. Touching. Sambil pintal-pintal bucu bantal peluk. Betul dak? Elehhh.

Macam manalah kita boleh feel beriakan? Terkadang terdetik jugak dekat hati, orang perempuan aja ke yang bila dengar lagu sekarat ini yang akan feeling-feeling? Acane pulak dengan orang laki-laki? Adakah deme akan sendu syahdu jugak? Bila ditanya mesti control macho. Belum lagi dalam sejarah aku yang tak berapa nak ramai kawan lelaki tengok deme-deme feeling.

Sememangnya filem Melayu memang menipu kita. Kita pun layankan ajalah. Selamat aku tak diehardfan dengan film melayu. Apatah lagi filem Indonesia (Lagu aku sukaaaaa) . Maaf buk!! Retis laki boleh le nak menitik-menitik ayo mata, hakikatnya?? Ahhh, apa yang aku lalutkan dikala malam hening serta cengkerik krek~~krek~~krek. 

Apapun, yang pasti.

Tentang hati dan perasaan.

hakikat sebenarnya, hati dan perasaan sangat hampir dengan wanita,
tatkala mendengar bait-bait lirik, mesti mengundang emosi-emosi dahulu,
Tapi, bukan itu sahaja yang terlintas dihati,
Wanita sifat nan lembut itu, kiranya dicabuli
akan terselit kekecewaan
ketika itu,apa pun yang berlaku,
akan diserahkan kepada Ilahi jua. Kerana itulah sebaik-baiknya.
 Namun begitu, sudahkan sifat wanita itu,
seperti kaca, mudah retak dan tuntasnya akan pecah. Andai itu terjadi,
Percayalah, jangankan kata hati dan perasaan,
malah emosinya jua tidak akan membenarkan KAMU mendekatinya lagi.
Percayalah.



Menanti dengan penuh tawaduk'
Zurina Saidi

No comments:

Post a Comment