Tuesday, 30 June 2015

:: M.A.I.D ::


:: Golongan Berpelajaran memang suka Bahasa Puitis Ye??? ::

Okay! Fine! Ayat Sarcasm sungguh Cik Ina tulis ye!Mohon mengerti. Mulut. Hati. Bahasa Mata. Percakapan. Semuanya kena jaga bulan puasa ini. Bukannya berlapar dahaga semata-mata ye!!
Cik Ina dah 3 hari demam. Kebah. Demam. Kebah. Demam. Haii la hai. Tak tahu la kenapa.
Hari ini masuk office balik. Semalam dah cuti. Cukup-cukup la. Terkejut ada RA baru. Wowww!! Ada geng, Boleh sembang-sembang. 

Cik Ina akui, Cik Ina tak kenal lecturer-lecturer sebelah menyebelah bilik ini. Kalau datang, boleh takat senyum simpulan kasih jela. Selalunya Dr-Dr yang datang, baik-baik belaka. Walaupun kadang tu tak faham butir bicara dia cakap apa. Okay! Abaikan.

Tengah berbincang pasal Kem 7: Sekolah Berasrama Penuh 105 pelajar Pahang, datanglah seorang Pensyarah ini. Kita namakan unknown Dr. Okay! Bincang la mereka perihal jajahan British di Tanah Melayu. Kenapa Thailand tak pernah dijajah. Beri pembuktian sekali kenapa Indonesia dijajah dengan kerahan tenaga paksa bagai.

Rasanya Dato' merangkap bos Cik Ina ni tak tahu kot, Cik Ina A class kot Sejarah Malaysia. Hahahah *bongkak*. Bukan la apa. Cakap tu macam Cik Ina ni tak tahu je. Okay! Buat la macam tak tahu, tak tahu. Hakikatnya. Biarlah kita je yang tahu.

Hendak je menyampuk cakap. Tapi biar la. Pandangan 20 cent belum tentu diterima pakai.

Unknown Dr  ini sebenarnya nak jadikan Dato' sebagai sumber anak dia yang ambil PT3.
Tu yang kenkonon nak la anak dia A untuk subjek Sejarah. Bagus la. Ada Payung. *Hekeleh*.

" British tak ada nak masuk campur hal kerukun negara mahupun perihal Agama dan Istiadat. Apa yang mereka mahukan adalah hasil bumi yang meriah dekat tanah melayu ketika itu. Sebab itu la urusan Agama dan Istiadat, Bahasa Kebangsaan mahupun sistem pentadbiran diserahkan kepada kita. Tapi dengan syarat mesti bersatu padu dengan ketiga-tiga kaum majoriti masa itu. Kalau kata kita dijajah sepenuhnya. Tak jugak"

My 20 cent ideas!!

Hah, tahu terdiam. Geram pula hati kita rasanya.

Rasanya unknown Dr  tadi nak balas balik

" Okay la Dato' , i nak tangkap pic u la. Buat sumber. Jauh sikit dari M.A.I.D u tu."

What??


What??


What??

Cik Ina adalah M.A.I.D???


M.A.I.D??

Alright!!


Muka Cik Ina? As usual. Muka tiada perasaan. memandangkan sedang pekak dan berhingus *demam*. Tapi bukan nak cakap besar *tapi tetap nak cakap besar juga la*, kalau tak ada Cik Ina, sehari jela. Banyak benda yang tergendala. 

Okay. Fullstop.

p/s: Kalau dapat kerja lagi best, tak sabar nak ca-but!!!

Tuesday, 23 June 2015

:: 2 Ramadan 1436::


:: Iftar bersama Majlis Eksekutif Pelajar 2014/2015 dan 2015/2016::


Hai MLA. Assalamualaikum, Alhamdulillah. Hari kedua berbuka dengan ramai sangat manusia. Amboiii. Ayat sungguh dah tu. Cik Ina berbuka dengan MEP sesi lepas dengan sesi akan datang. Waahhhh!!! moncah sangat makan dia tu *tau ke moncah tu ape??*. Sampai kekenyangan la. Hamboiii. Tak ingat dunia sungguh. Disebabkan Cik Ina nak balik kampung, Cik Ina cakap dengan Dato', Cik Ina tak masuk pejabat. Nak kemas bilik yang macam 4 tahun tidak berpenghuni. 

Hahaha. Gigih la pergi basuh baju, mop lantai, deko-deko bilik *tapi bilik tetap rupa tu, tak transform pun jadi bilik omputih.Issshhh. Haru betul la. 

Azam dihati, nak tangkap semua jenis makanan yang Cik Ina makan sepanjang berbuka, bersahur dan makan leweh-leweh jam 11-12 tengah malam. Hehehe!! Nampak tak kegigihan Cik Ina ini??

Tak kisah la. Apa yang Cik Ina nak cerita adalah, kami fefelos  dapt 4 orang felo baru. 3 lelaki + 1 perempuan. Wahhhh...... ini namanya dunia. Lepas ini tak ada la redundant  kerja. Eleehhh, nampaknya dah boleh lepaskan jawatan IPK ke Bendahari ke. Tapi sayang la pulak. Dah 1 semester pegang jawatan *nampak tak gila kuasanya disitu?* Hahaha.

Bukan apa, Tapi kenapa tak boleh nak bagi Aktivasi Blok dekat newbies fefelos tu??? 
Tak nak la. Banyak lagi program Cik Ina nak buat bila bukak semester baru dengan bebudak baru KTHO. Nak suruh diorang mengecat semua tiang-tiang blok yang ada masa Minggu Mesra Mahasiswa (MMM) nanti. Padan muka. Cisss!!!

Hah, tak cerita makanan pun kan? Memang la. Dah tangkap photolicious makanan. Tapi belum nak release kan lagi. Tunggu la. Cukup banyak-banyak nanti baru sembang. Okay?
Tapi, yang masih menjadi igauan Cik Ina adalah daging salai gulai lemak pedas berapi. Perghhhh!!! Siap bungkus bawak balik kampung.

Lepas berbuka dengan kurma sebijik + kuih melaka, berjemaah solat dekat surau KTHO. Almaklum la, first time  masuk. Alhamdulillah. Cik Ina bukan nak puji Pengetua KTHO. Terlalu banyak sangat sumber-sumber tak sahih berkenaan tentang keperihalan beliau. Namun, yang menjadikan Cik Ina bertambah hormat adalah beliau mengimamkan solat Maghrib kami. Aluan bacaannya. Sedap! Mendayu!

Tapi, bila kenang balik. Sebutan bacaan Kelantan dia tu jelas la pulak. hikhikhik.

Setel iftar ramadan 2. Jom balik kampung dengan Ami. Perancangan baik punya. 
Syok dalam kereta sembang itu ini. Sampai dekat Tapah. 2 kali kena tahan. 

OPPPPPSSSSSSS RAYAAAAAA!!!

Kali pertama kena tahan, Abang sadoo polis tu kata "ada bawak senjata api ke???". Mungkin sebab kereta Cik Ami kita yang nampak sporty dan tokey kawasan kot. Hehehe!! Gelak kitorang. Dah la Cik Ina balik pakai baju kurung *takdan nak salin masa bukak puasa*, ada pulak bawak senjata api. Ada la encik, ada. Bawak pisau dengan stereng lock. \

Kali kedua kena tahan pulak, "Hah, kenapa gelak-gelak ni?"
Lah, encik polis. Gelak pun salah ke??
Tapi tak mengapa. Kitorang tengah enjoy nak balik kampung. Sebab rindu-rinduan itu lebih membuak daripada segala-galanya. Nampak tak??

Syukur. Alhamdulillah. Selamat sampai rumah pukul 2 pagi.

Friday, 19 June 2015

:: 1 Ramadan 1436 ::


:: Tidak haus, tidak penat ::

Selalunya hari pertama, ke excitedan itu melebihi semuanya. Kali ini Cik Ina berpuasa di UKM.*nangis bucu katil*. Pagi-pagi pergi office KTHO , tengok la apa patut. Discuss itu ini. Lepas itu bergerak pergi FPend.(Fakulti Pendidikan, UKM).

Hari ini big boss Cik Ina muka ceria je. Bagi kerja pun bukan mengarah-ngarah. Mungkin hati banyak suka kot. Siap azan Zohor, awal keluarnya. Amboiii. *eh, dah kenapa pulak cerita pasal kerja-kerja ni??*

Cik Ina sahur dengan ikan sardin + telur dadar. *Sedu*. Selamat la Bonda Mie sudi nak bersahur bersama. Tengah dok siapkan kerja yang menambun-nambun tu, otak dok fikir, nak berbuka dekat mana la karang. Dengan siapa? Nak nasi atau makanan ringan-ringan je ke? Nak pergi bazaar ke?? Aisshhh, tak boleh. Azam kena patuh. *tak nak membazir, membzair amalan Syaitan Nirrajim*. Konon sangatkan Cik Ina?? Yela, ramadan dulu tak pernah ke bazaar kot. Mohon percaya.

Tetiba dapat mesej tanya nak beriftar bersama tak?? Wah, bagai disorongkan bantal. Nak la. Katanya nak iftar di Masjid. Tapi masih tercari-cari.Katanya, Masjid UKM nanti-nanti, nak ke masjid luar UKM. Amboiii, ini dah gigih sangat dah tu. Cik Ina on je. Pukul 6pm, masih tercari-cari. Lastly, buat keputusan ke Masjid Hasanah, tempat praktikum Syu. Wahh, imbau kenangan ke??

Orang dok tanya, aikk. Ada kawan "Cik Tudung Labuh" ke?? Ishh, ada la. Dekat UKM, Cik Ina ramai kawan dari FPI (Fakulti Pengajian Islam). Yang pergi hari ini pun salah seorangnya pensyarah FPI. Hebat semua-semua kawan Cik Ina. Dulu, mula-mula kenal semua ingat Cik Ina orang Indonesia!! Hamboiiii.

Siap ajak beriktiqaf' sekali. Suka-suka.


Telekung & Al-Quran ramadan lepas
Kemana sahaja mesti bawak air botol. Rasa macam dehidrate sangat. Poyokan!! Hehehe!
Tapi memang dari zaman sekolah lagi bawak mineral. Masuk USM, gagah sikit, siap buat milo ais, nescafe, air anggur + sanquick bagai la. Hahahah!!

Di Dalam Masjid Hasanah
Sampai  je, terus si Syu bawak kitorang pergi tempat praktikal dia. Ini memang mengimbau kenangan betul la. Sampai dalam pukul 6.15, duduk sebentar dalam masjid. Mata tertumpu pada sekelompok mukmin yang sedang bertadarus. Haissshhhh mata. Mohon berpuasa jugak ye. Sambil-sambil itu, tengok juga orang lain bertadarus, betulkan bacaan. 

Dalam pukul 7 gitu, si Syu panggil suruh duduk. Nanti tak ada tempat. Lah, memang betul la MLA. Yang datang lebih 500++ , sampai tak cukup makanan. Tapi tak apa, kita share. Kita kan satu keluarga.
 

Iftar 1

Makanannya sedap. Nasi Putih + Ayam masak Merah + Jelatah + Pisang + Kurma + air oren + air mineral. Wahhhhh!!! Lengkap. Penuh perut. Seronoknya. 

Lepas tarawihkan *nak cerita ni*. Cik Ina terlalu dekat pokok limau purut. Hidung dah cium kewangian bau daun limau purut. Terus capai. *minta sikit ye masjid*. Hahaha!!

Terus la, balik bilik...terus la..



Terus la...




Terus la....

Masak TOMYAM


TomYam Berpisah jua  Selepas 3 Syawal

Menu sahur 2 

Tomyam Berpisah Jua Selepas 3 Syawal

Bahan-bahannya:

Ayam
Kiub pati tomyam adabi
Serai
Daun limau purut
Lobak Merah
Kobis Bunga
Tomato

*Godek-godek semua bahan, siap semua 10 minit*
Masterchef sangat!!

Okay la. 
Selamat Bersahur & Berbuka Puasa

Footnote: Puasa kedua bersama dengan KTHO. Tasabar**


:: Rabu yang MENGUJAKAN ::


::Almaklum la kan, esoknya dah berpuasa::

Pagi-pagi buta Cik Ina dah bangun, kemas dapur, cuci freeze, cuci toilet, basuh baju sebakul. Pergi beli barang dapur. *Fuhhhhhhhh, letih*. Last day, wowwww!!!
Tak sabar nak berpuasa.

Tahun ini, Cik Ina tak ada la beli telekung, Al-Quran, Tasbih et al yang baru. Pakai mana ada. Bersederhana pulak la puasa kali ini. Kali ini azam berpuasa banyak. Banyak sangat-sangat-sangat. Sampai tak tahu mana nak capai dulu. Itu lah ragam Cik Ina. Setiap kali berpuasa, tiap kali itu juga la macam-macam azam ditabur. Tabur janji. Hahaha!!

Ramadan lepas, Cik Ina berpuasa di kampung. Sebulan. Cuti Semester. Heaven gila rasanya. Memandangkan masa duduk dekat USM dulu, berpuasa di sana, kali ini, sejak sambung master, woowww, macam tak caya je. Bila namanya dah puasa dekat kampung, memang wajib masak la. Sapa nak pergi bazaar Ramadan Changkat Lada tu??

Jangan kata bazaar Ramadan, pasar tani Ahad pun Cik Ina tak pergi. Sombong sangat dia tu!! Hahaha. Bukan la. Cik Ina lebih suka duduk dekat rumah, janji barang dapur lengkap. Bazaar tahun lepas, Alhamdulillah. Tak pernah jejak. Adik Busu je pergi. Katanya nak beli murtabak ayam + Air Tebu. Amboiii. Cik Ina pula, air biar banyak. Memang berteguk-teguk la. Lepas tu, dah tak boleh nak makan sangat. Kenyang ayo *kate orang Perak*.

Jadinya, memandangkan kali ini Cik Ina berpuasa di UKM.*huhuhuhu, sentap*, Cik Ina siapkan diri dengan membeli barang dapur, buat sahur. Berbuka mungkin akan ke masjid mana-mana. *cadangan je tu, jangan percaya*. Hahahaha. Husseinians ada lagi. Yang exam la, tunggu emak pak datang amik barang. Ada pulak tu, menumpangkan barang dekat bilik Cik Ina. Tak apalah. Tolong.

Okayla. Nak masak buat sahur esok.

Bye-bye

Wednesday, 17 June 2015

:: Jiwa Kampung - Changkat Lada::


:: Balik Kg Cuti Sekolah ::

Balik kg hari tukan *nak cerita ni*, hari-hari Cik Ina keluar. 
Almaklum la cuti sekolahkan. Tapi bagi KakLong Anje, dia tak merasainya sangat. 
Ke kelas tambahan. Alang (merangkap cikgu BI KakLong Anje) cakap KakLong Anje punya keputusan peperiksaan memberangsangkan. No 2 daripada 100++ pelajar UPSR.
Waahhh, Makchik bangga menceracak-ceracak rasanya. 

KakLong nak hadiah apa??

Dipegang-pegang ana-sue nam'un Cik Ina. Alahh, tahu dah. Dari hari pertama Cik Ina pakai tab 4 tu, tak habis-habis kata nak macam Makchik. Ala, KakLong, nanti punya tab lagi best. Minta lain la. Kadang-kadang tengok ana-sue nam'un Cik Ina hilang dipandangan Tahu dah. Mesti ada dekat KakLong.

Itu kisah KakLong Anje. Cuti tak serupa cuti la. Pukul 8 dah kena hantar ke sekolah. Kelas tambahan. Balik dari kelas, bukak buku, jawab soalan Matematik, BI, Sc, BM. Gigih betul la. Kadang tu  tertidur-tidur dengan pen ditangan. Kesian. Cikgu sekarang *dera sangat tu, hahahah*

Peneman KakLong Anje belajar

Ini AhGay memang berjaya. Nak tambah lagi berjasanya, tidur pun kepala atas bantal. Disisinya KakLong Anje. Ini memang menampahkan Makchik yang jauh dimata ini. Ini AhGay disayangi. Cik Ina sakit hati dengan hidungnya. Siap la.

Jiwa  sangat
Balik hari tu, belikan tent ini untuk si Leesya. Almaklum la "awak princess Elsa la Makchik". Yela dedek oiii. Makchik pun gigih nakkan tent ini.  

Hasil berbudi 

Ehem-ehem. Ye betul la tu. Yeeee. Setuju sangat dah tu. Hasil berbudi pada tanah. Sengaja dibiarkan penuh lalang. Pokok pisang ini Cik Ina yang tanam. Ye, betul. Anak pokok Along jiran sebelah punya. Hahaha. Tak sangka la pulak menceracak macam ini. Temban buah pisangnya.
Terkejut jugak Cik Ina tengok. Tu yang siap photolicious lagi tu. Pembuktian.
Mohon percaya ye.

Pokok Mempelam Abg Ipar

Saja la nak tunjuk, sekecik-kecik ini pun buahnya manis. Woww!! Menakjubkan. 
Lepas ni, ingat nak tanam pokok mempelam. 

So, balik hari tu Cik Ina telah menjongketkan diri ke Kuala Kangsar, Teluk Intan, Manjung, Sabak Bernam, pusing-pusing Changkat lada- Seberang Perak- Kg Gajah.

Urusan, mencari baju raya. Okay! Setel.

"Tak sabar menyambut ketibaan Ramadhan Al-Mubarak"


:: Buang Kolej & UKM ::


:: Bezanya dengan MPD Fajar Harapan, USM ::

Minggu ini minggu yang Cik Ina rasa kesian sangat dengan budak-budak UKM yang kena buang kolej. Tapi istilah buang kolej tu macam tak sedap je. Lepas itu, hari-hari la dapat je maklumat dekat UKM Confession pasal hal buang kolej.

Alhamdulillah, masa Cik Ina belajar di USM, tak pernah mengalami buang-buang kolej ini. *USM dikenali dengan nama DESASISWA*. Mungkin sebab mengaktifkan diri di Desasiswa, ataupun rumet merupakan Majlis Eksekutif MPDFH. Heheheh!!

Jauh disudut hati Cik Ina, Cik Ina kesian sangat. Kenapa sampai kena buang-buang kolej.
KTHO sahaja telah menyenaraikan 81 orang plajar yang tidak dapat penginapan bagi semester 1, 2015/2016. 55 orang pelajar perempuan, selebihnya lelaki. 

Cik Ina memang kesian sangat. Siap datang bilik, minta surat sokongan.
Memang akan dibantu. In Shaa Allah.Tapi Cik Ina tak pasti sama ada korang dapat ke tak.
Tapi, yang Cik Ina tolong tu, memang aktif kolej. Kadang-kadang kita terlepas pandang.

Surat Sokongan

Kenapa anda tidak disenaraikan untuk penginapan sesi hadapan??

Okay, yang ini untuk kolej Tun Hussein Onn sahaja. Kolej lain, Cik Ina tak pasti.

1.Anda TIDAK AKTIF. Sebab itu pentingnya keaktifan anda di kolej. Kolej sediakan pelbagai program menarik. Contohnya MKS, FUS, FESSAT, MAP. Tapi, sebabkan anda rasa, tak join pun tak apa, itu yang jadi masalah. Tambahan pula, KTHO kan Kolej hotspot (sebelah DEKTAR, dekat dengan fakulti). Jadi, orang berlumba-lumba nak duduk dekat KTHO. Ini anda, rasa selesa bila tak join program. Bila cakap tentang buku merit, anda ambil sambil lewa.

2. Anda MEMPUNYAI REKOD. Hah, kalau dah bawa lelaki masuk bilik bagai. Memang kena kick out. No excuse. Maaf cakap, anda terlalu BERANI melanggar peraturan. Hidup kalau tak ikut peraturan bukan hidup namanya. Yela, dalam solat pun kita kena ikuti step-by-step. 

P/S: Cik Ina harap sangat, semester depan tak ada lagi yang memberi alasan "saya tak tahu".

3. SIKAP. Anda kan mahasiswa. Kadang tu Cik Ina perhatikan, kalau datang office , macam anda datang pasar malam je. HORMAT entah kemana, PERCAKAPAN juga tak melambangkan anda sebagai seorang mahasiswa. Kesian staff KTHO. Bila kena tegur, pandai pulak mengata. Makanya, urusan duduk buang kolej juga terletak kepada pemilihan pentadbiran. Motif Cik Ina cakap disini, bukan suruh anda pergi sembah mereka, tapi HORMAT mereka sebagai orang yang menguruskan & memudahkan urusan anda di kolej.

Baiklah memurid *dah kenapa pulak*, oleh itu lepas ini Cik Ina pesan.

Sila AKTIF. Memberi sumbangan tenaga dan melibatkan diri dalam program Kolej.
Memang la letih, tapi kenangan itu la yang anda akan ingat tahu.
Tak cukup tidur, kena marah, tak sebulu dengan MT, itu semua perkara biasa.
Semua ini memperkenalkan anda dengan dunia pekerjaan nanti.

Percayalah!

Apapun, kepada yang tidak mendapat penginapan di KTHO, boleh untuk anda untuk membuat rayuan. Tapi, sekiranya tidak dapat, cuba untuk mengambil langkah dan tindakan lain.

"Semoga anda dirahmati Allah SWT."

:: KTHO & UKM Confession ::


:: Pemikiran Pelajar Mahasiswa Kini ::

Tengok la tu MLA, terperam lama-lama semata-mata sayangkan masa yang ada dekat rumah tu. Amboiii, tipu jah!!! Sebab malas nak upload je photolicious . Itu saja!.

Kisah ini dah tersimpan lama dah dalam entry. Cuma fikir banyak kali la nak direleasekan ataupun tak. Almaklum la, kalau cerita nanti dikatakan apa pulakkan. Tapi yela, mulut manusia, bukan boleh ditutup, lain la mulut tempayan. La nie pun, tercango(faham ke) je penutup tempayan tu.

Esok selepas habis malam pentauliahan MEP 2015/2016, Cik Ina dan Ami balik kampung.
Yelakan, dah sebulan tak balik kg oii. Berbakti, berkhidmat, melunaskan kerja-kerja akhir semester la kononnya.

Sampai di rumah, (line macam siput sedut), tengok-tengok dapat screen shot seperti berikut.
Auuuu, mak sentap oii. Sampai hati. Siapa la confessor ini. Kalau ye pun tak puas hati, berjumpa dengan kami felo-felo ini. Ini bila diconfess di tempat awam, menunjukkan macam kami-kami ini apa je. Tapi, sebabkan kami ini felo, kami diam-diamkan saja sudah la.

Kalau di layan, lagi kuat menceracak berconfess bagai.


Wooowwww 1 kali

Siapa anda untuk mengatakan kami tidak layak??

Ingat nak diinterview senang?? 2 3 kali interview. Sekurang-kurangnya kami dipilih atas tiket kami layak. Memandai pulak confessor ini menilai ye. Kenal pun tak. 

Yang peliknya, si confess ini boleh kenal luar dalam urusan pentadbiran KTHO. Adakah anda kami kenali?? jeng-jeng-jeng.

Woowww kali ke dua

Kesian ke felo Zety. Kalau Cik Ina memang nangis bucu katil kot. Tapi tak apa Zety, ko famous dik.
Terus orang kenal ko felo KTHO. 

Untuk bakal-bakal confessor, sebelum nak confess apa-apa, 
fikir baik-baik. Kalau ia mendatangkan aib dan terang-terangan ia salah,
Dosa itu sentiasa mengalir sehinggakan anda tidak memohon maaf.

Tapi,

sebagai felo

Kami telah memaafkan anda.


:: KTHO: Majlis Perlantikan MEP Sesi 2015/2016 ::


:: Tahniah barisan MEP (Majlis Eksekutif Pelajar) Sesi 2015/2016 KTHO ::

Assalamualaikum MLA. Bayangkan la Cik Ina ni. kejap ada, kejap menjadi-jadi ketiadaannya.
Menempa kata-kata sindiran jela nanti dari MLA. Time senang, hilang. Hahaha!!
Itu memang ayat sentap dari MLA untuk Cik Ina la.

Fefelos & Dato Samsu

Yang sebenarnya Cik Ina nak cerita perihal MEP yang telah dilantik hasil berpenat lelahan fefelos yang ada untuk memilih yang terbaik daripada yang terbaik. Memandangkan felo Zety memegang portfolio Kepimpinan, aissshhhhhhhh...memang beliau jela yang banyak berurusan dengan PPMPA.
Urusan seperti senarai nama MEP, PC (Pemudahcara) & et al. Semuanya felo Zety la yang uruskan.
Kami felo-felo yang lain hanya berada dibelakang tabir jela. Pun begitu, kata sepakat masih sesama fefelos. Okay!

Finally!!!
MEP 2015/2016 telah diketahui. Kami pun dah releasekan keputusan interview dan segala macam maknena yang telah kita buat untuk memilih mereka. 

Majlis Pentaulihan Majlis Eksekutif Pelajar sesi 2015/2016

Dikumpulkan kesemua barisan MEP setiap kolej pada 28 Mei 2015 di FST untuk bersama-sama dengan TNC HEPA. Seronok la Cik Ina rasa. Yela,  jarang sangat dapat peluang nak berkumpul ramai-ramai dengan MEP dari kolej yang lain.

Fefelos KTHO yang over

Yang pasti fefelos KTHO mesti nak men"capub" dengan sana jugak. Aikkk, kan felo  jugak dijemput.
kalau felo kolej lain tak datang, isokey! Tapi kami felo KTHO memang berjiwa felo ye.
Walaupun pergi dengan separuh nafasku terbang sebab banyak kerja pada hari berkenaan.


Barisan MEP 2015/2016

Apapun Cik Ina mengucapkan selamat bertugas & menjadi sebahagian daripada tulang belakang KTHO.Semoga kita semua dapat bekerjasama di bawah satu bumbung dan mencapai potensi yang lebih baik lagi.

Okay. Ayat Cliche!!